onsdag 24. mars 2010

Dett i desa..

No har me hatt ei kjedleg veke her,med forkjølelse og feber.
Fyrst mannen min,så eg... Heldigvis på bedringens veg,
men så er det meg med bihulene mine da...det tek laaang tid før eg bli kvitt den tette nesa(Gode råd taes imot med takk:)


Tar litt tid med overtakelsen av småbruket, konsesjonssøknad og diverse må på plass og det kunne vist ta litt tid.Men håpar det går kjapt..både eg og mannen min klør i fingrane etter å starte. Gledar oss veldig,trur det blir eit kjempefint prosjekt:)

Sjølv om det tar litt tid,har me alt begynt på oppussinga oppe i toppetasjen(i hodet altså;)...Både eg og Knut har mentalt flytta inn alt...hehe


Elskar å skisse og planlegge,så eg måtte fram med blyanten min å få nokon idear ned på ark...
I eit av soveromma( som me skal ha til tvstoge) skal me bygge inn ei himmelseng i skråtaket. skal prøve å designe utskjæringane sjølv...ikkje så lett men...

Fant denne flotte dekoren i ei bok,skreiv den ut på fotopapir og har no skjært ut(det var litt av ein jobb!) slik at det blir ein sjablong...Denne har eg lyst til å bruke til dekor på himmelsenga på eit vis. Korleis veit eg ikkje enno:)

Til "Laug" gjeng det ein fin bygdeveg(type grus)å ikkje for mange bratte bakkar;) så tenkte detta måtte vera tida å legge pengar i ein ny sykkel,den gamle hadde absolutt sett sine beste dagar kan ein sei... Syns denna her va sø fin,og no er den bestillt! Skikkleg "på landet" sykkel:)


I morgo trekker eg vinnaren av konkuransen,men du kan enno legge inn ein kommentar i forrige innlegg og bli med om du vil!


Ha ein flotters dag!

7 kommentarer:

Hulda sa...

Oi, så fine planer dere har. Det med himmelseng fra skråtaket virker kjempefint. Nydelig det mønsteret du viser. Gleder meg til å følge med. Huset har et fint inngangsparti, ser jeg. Koselig med slike overbygg.

Så kjekt at du finner inspirasjon fra meg. Da vi kjøpte her i fjor sommer hadde jeg nettopp kjøpt boka Inreda ljust og lantlig, der fant jeg masse tips og ideer. Kjenner til det med å ha flytta inn mentalt. ;)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Dette høres spennende ut,så flink du er. Sykkelen var så skjønn,ønsker meg en sånn jeg også.

Åsemor sa...

Du er bare så kreativ! Litt dårlig gjort å knabbe alle kreative gen i søskenflokken....Hilsen søster Åse

Solveig sa...

Tusen takk for koselige ord, snille du:o))
Småbruk er kjempekos. Har et som fritidssted, men kunne tenke meg å bo der året rundt!
Så flott det blir med disse utskjæringene - de ble skikkelig flotte!
Ønsker deg en fin ettermiddag.
Klem fra Solveig

Torunn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nina sa...

Hei!
Ser du leter etter råd for bihuleproblemer.
Prøv Nature`s Sunshine Fenu-Max.Det er med timian og bukkehorn.
Mannen min fikk det annbefalt i helsekostbutikken,da han var innom for å finne noe mot mine bihuleproblemer.
Den var så god at det lettet med en gang,helt sykt egentlig.
Nå tar eg den med en gang egkjenner det sniker seg på.
Så prøv den,håper den funker like godt på deg som på meg ;)

Villasol sa...

Så spennende og ta over et hus da. Spesielt når man skal pusse opp. Så fine vegger med tømmer. Legger meg til som følger jeg. :-)
Vi har 2 stk innebyde senger. Gå inn hos meg og ta en titt. Vi er spesielt fornøyd med vår. Lotte Eline sin var den føste vi laget så vi lærte mye av det.

Ha en fin dag videre og lykke til med huset!

Ingunn